Kiderült, miért siklott ki a vonat a Keleti Pályaudvarnál

2024. augusztus 29. 12:13

A vasúti közlekedés hosszú időre megbénult a pályaudvarnál a baleset után, amelyben szerencsére senki nem sérült meg.

2024. augusztus 29. 12:13
null

Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Nyilvánosságra hozták az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének előzetes jelentését a múlt hét végén, a Keleti Pályaudvarnál történt balesetről. Ebből kiderült, hogy két törött csavar okozta a balesetet, 

ezek a csavarok az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához, és törésük megakadályozta a megfelelő váltómozgást, ami a szerelvényt a szomszédos, nem számára kijelölt vágányra terelte”

– olvasható a Telex által észrevett jelentésben. 

Mint írják, a váltórúdnak át kellett volna tolnia a csúcssíneket a helyes pozícióba, ez nem sikerült, így a vonat nem tudott a saját vágányán maradni. Bár a biztosítóberendezés nem vette észre a meghibásodást, a mozdonyvezető észrevette azt és vészfékezéssel állította meg a vonatot, így megelőzve az ütközést.

A jelentésből kiderült, hogy a két csavarból az egyik már régebben eltört, ami a rozsdás állapotából derült ki, míg a másik csavar feltehetően a váltás során törhetett el. 

 

 

Összesen 102 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsek-3
2024. augusztus 29. 18:35
Azért az problémás eset, amikor egy veszélyes üzemben eltörik 2 szerkezeti csavar, nem működik a visszajelzés és nem vesz észre senki semmit.
Nori70
2024. augusztus 29. 16:51
Az ilyesmi elkerülésére van egy bevált módszer. Karbantartásnak hívják.
masikhozzaszolo
2024. augusztus 29. 15:59
Ezt így köszönjük, számomra pontos. Azt nem lehetne megtudni, hogy az a veszélyes anyagokat szállító vonat mitől siklott ki, egyre inkább tippelek arra, hogy az ukránok keze betette a lábát. Kétpó.
Hangillat
2024. augusztus 29. 15:24
Bakter, albakter, ipari röntgen, csavar- chip, drónos ulirahangos frehvenciamérő, műholdas színképelemzés, speciális baktérium törzsek és rozsdamentes atomerőművi, okoscsavar kifejlesztése, valamint Vasúti Váltó Főosztály, Váltó Csavar Alosztály és ezeket ellenőrző osztály kezdeményezése azonnali hatállyal. Léhűtők kánikulai odavezénylése kívánatos. Orbán- távoli, ellenzék-távoli szemfüles, csavaros szemjárású vágány-vagány. Nyilván rájött, hogy átverték: ő nem vasutas, hanem acélutas, de itt sem utas volt, hanem vezető.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!